článek č.1


Vážení motorističtí přátelé,

pro Vaši lepší informovanost jsme pro Vás připravili seriál článků, jenž Vám může pomoci  pochopit některé problematiky při opravách motorů a hlavně hlav válců.

Článek č.1 : Poruchy  hlav motorů.

Proč mi automechanik sdělil, že na mém autě musí sundat hlavu motoru a nechat ji opravit, popř. vyměnit ?

Většina z Vás se již s tímto technickým problémem na svém (starším, ale i zánovnějším)  autě nebo vozidle známých a příbuzných setkala  a pokládala si otázku, proč zrovna mé auto.

Důvodů pro demontáž hlavy motoru z bloku bývá vícero.

Několik jich připomeneme:

-          Ztrácí se chladící kapalina

-          Dochází k tlakování chladící soustavy (přetlak v hadicích a vyrovnávací nádobce)

-          Auto netopí

-          Motor nejede pravidelně na všechny válce

-          Velký únik oleje do spalovacího prostoru – kouřivost

-          Nedostatečné kompresní tlaky

-          Došlo k přetržení či přeskočení rozvodového řemene

-          Dochází k úniku tlaku zespod vstřikovací trysky

-          Nelze vyměnit zapalovací nebo žhavící svíčka, popř. došlo k jejímu zalomení při výměně

Můžeme směle říci, že jednou ze základních příčin mechanických poruch motorů je nedostatečná údržba (kontrola  a výměna všech provozních  náplní) a  HLAVNĚ podceňování termínů výměny motorového oleje v souběhu s jeho nekvalitou předepsanou výrobce.

Motorový olej je, tak jako krev v lidském těle, základní kapalina pro bezproblémový chod motoru.

Jeho špatná mazací funkce má vliv na všechny mechanismy motoru, olej po ztrátě svých mazacích schopností způsobuje nadměrné tření v motoru, tudíž i nadměrné opotřebení  všech součástek, tím vzniká větší teplo (olej jej již nedokáže odvézt), olej se dále přehřívá a to přispívá k jeho ještě větší degradaci a neplnění jeho původních povinností. Nadměrné opotřebení součástek způsobuje, že vůle mezi nimi se zvětšují a dochází ke snížení tlaku oleje v tlakové mazací větvi a následně zase k nedostatečnému mazání motoru. Tím vzniká začarovaný kruh.

Toto vše  následně způsobuje v motoru takové stavy součástek, na které je výrobce nepřipravil a tudíž ony nejsou schopny bezproblémově v motoru pracovat a dojde k jejich selhání a vzniku poruch popsaných výše.

Je samozřejmé, že do tohoto stavu se může bohužel  dostat i motor který měl pravidelný servis a to bohužel i díky nešvarům servisujících mechaniků (nedojde  k úplné výměně oleje ale jen k částečné a poté doletí novým olejem tzv. po rysku), ale také k určitým konstrukčním nedokonalostem motorů, např. přehřívání oleje u motoru VW (škoda) 1,2 http kdy je olejový kanál v bloku umístěn velmi blízko sběrnému potrubí výfukových plynů s katalyzátorem.

Příště si povíme více o závadách chladící soustavy.

HESLO DOBY ZNÍ „ Olej měnit lépe častěji, než později „

Novinky pro vás
- HLAVA 1,2 HTP  3V( 6 ti vent, 12 vent) výměnným způsobem
- Felicie 1,4 výměným způsobem
- VW 1,9 Tdi PD vložkování otvorů vstřikovačů
- Soustružení brzdových kotoučů a bubnů (i na počkání)
- Svařování i hořčíkových slitin

  

Proč spolupracovat ?
1. Moderní technologické vybavení
2. Dlouholetá zkušenost
3. Individuální přístup
4. Maximální možná rychlost opravy
5. Kvalitní a odzkoušené ND
6. Široký záběr opravovaných typů

Kontakt
Renovace hlav Ostrava
Ing. REJNOCH Radim
TAVIČSKÁ 268/10
Ostrava – Vítkovice
703 00


telefon:
 602 504 895
 
 

email:
rho.rejnoch@seznam.cz


provozní doba:
Po 7 30 – 16 hod
Út 7 30 – 16 hod
St 7 30 – 16 hod
Čt 7 30 – 16 hod
7 30 – 14 hod

Mimo po domluvě


Created by D3Soft s.r.o.